Vo 4. a 5. ročníku na hodinách angličtiny, prírodovedy a geografie vytvárame s deťmi jazykové portfólio. Využívame pri tom aj metódu CLIL a projektové vyučovanie. Veľký dôraz kladieme i na čítanie s porozumením. Zbierku prác, ktorá je súčasťou jazykového portfólia robíme formou lapbooku, čo je istý druh 3D knihy.
Európske jazykové portfólio pre 7 – 10 ročných žiakov v Slovenskej republike je dokumentom, ktorý vznikol podľa odporúčaní Rady Európy. Jeho poslaním je podporovať proces učenia sa jazykov, a to nielen na pôde školy, ale aj mimo nej, v každodennom živote žiaka.
Európske jazykové portfólio má viesť deti k tomu, aby sa zamýšľali nad tým, ako sa učia jazyky a ako pristupujú k učeniu. Portfólio slúži aj ako publikácia poskytujúca celkový pohľad na dosiahnutú úroveň jazykových a interkultúrnych kompetencií, umožňuje plánovať ciele jazykového vzdelávania do budúcna a dáva priestor na dokumentovanie dosiahnutých úspechov.
Pomáha deťom porozumieť iným kultúram a rešpektovať druhých ľudí a veci, ktoré ich robia odlišnými.
Na fotografiách si môžete pozrieť niektoré detské práce.
[nggallery id=436]
PaedDr. Bobušová