Ako sa dá využiť nová získaná jazyková zručnosť: opísať fotografiu? Napr. vytvorením živej scenérie. Žiaci sa rozdelili na 2 skupiny. Každá skupina musela pripraviť opis v počte viet, ktorý zodpovedal počtu žiakov v druhej skupine. Po príprave si opisy vymenili a museli na základe textu rozdeliť si úlohy a odohrať scenériu podľa pokynov.
En français:
Au premier plan il y a une personne qui se cache près de la rivière. Au deuxième plan, il y a un ours qui mange une trouse. Il y a un pont au-dessus de la rivière. Au fond, il y a une montagne avec les arbres. Au-dessus de la montagne il y a la lune qui ressemble au croissant.
Po slovensky:
V popredí je človek, ktorý sa schováva pri rieke. Ďalej sa tam nachádza medveď, ktorý si pochutnáva na peračníku. Nad riekou je most. V pozadí je hora so stromami a nad horou je mesiac, ktorý sa podobá na croissant.
Nasmiali sme sa, máme foto na pamiatku a tešíme sa na nových francúzštinárov v budúcom šk. roku.
(text: Mgr. Zuzana Korineková)