Milí rodičia a žiaci, kolegovia,
aktuálny školský rok 2020/2021 Vám budú k dispozícii dvaja špeciálni pedagógovia:
pre MŠ a 1. stupeň ZŠ – Mgr. Beáta Jamrišková, beata.jamriskova@piaristi-pd.sk
pre 2. stupeň ZŠ – Mgr. Terézia Grešnerová, terezia.gresnerova@piaristi-pd.sk
Kontaktovať nás môžete cez e-mail, Edupage a osobne počas konzultačných hodín v kancelárii odborného poradenstva (1. poschodie č. dv. 52).
Tešíme sa na vzájomnú spoluprácu.
Hlavné úlohy pre prácu v materskej škole
vo vzťahu k deťom
- rozvíjanie čiastkových funkcií potrebných pre vstup do 1. ročníka /u predškolákov/
- individuálna práca so začlenenými deťmi, ktoré postupujú podľa individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
- skríning a preventívne programy
vo vzťahu k rodičom
- individuálne konzultácie, poradenstvo
- tvorba individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
- možnosť zapožičania odbornej literatúry a časopisov
vo vzťahu k pedagógom
- konzultácie
- pozorovanie a predbežná diagnostika detí
- tvorba a kontrola individuálnych výchovno-vzdelávacích programov /tvorených podľa záverov odborných vyšetrení/
- spolupráca s poradenskými zariadeniami a inými odborníkmi
- možnosť zapožičania odbornej literatúry a časopisov
Školská zrelosť
BUDETE MAŤ PRVÁKA?
Vážení rodičia, Vaše 6-ročné dieťa by malo nastúpiť v septembri do 1. ročníka základnej školy.
Fyzickú /telesnú/ zrelosť posúdia detskí lekári pri predškolských zdravotných prehliadkach.
Psychickú /duševnú/ zrelosť posudzujú bezplatne psychológovia pedagogicko-psychologických poradní.
Základné informácie o tom, čo by 6-ročné dieťa pred vstupom do školy malo vedieť a ako by sa malo správať, aby zvládlo nároky 1. ročníka bez väčších problémov:
Ako by sa mal budúci prvák správať:
- vydrží pri hre alebo inej činnosti 15-20 minút
- začatú prácu alebo hru dokončí, nezačína neustále niečo nové, neodbieha, na nové prostredie a osoby si zvyká bez väčších problémov /neplače, neskrýva sa za rodičov, neuteká/
- väčšinou sa hráva spoločne s deťmi, nestráni sa ich spoločnosti, nie je medzi deťmi bojazlivý a plačlivý
- nie je agresívny, spory s deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky, hádky, vzdorovitosti
- v jeho správaní by sa nemali prejavovať zlozvyky, ako napríklad: cmúľanie prstov, ohrýzanie nechtov, časté pokašliavanie, žmurkanie
- nezajakáva sa pri reči
- nepomočuje sa
Čo by mal budúci prvák vedieť:
- samostatne sa obliecť a obuť
- pozapínať gombíky a zaviazať šnúrky
- samostatne sa najesť a obslúžiť na WC
- správne vyslovovať všetky hlásky
- vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách
- kresliť tak, že línie sú pevné a neroztrasené
- nakresliť postavu so všetkými základnými znakmi
- vystrihnúť jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary
- poznať základné farby
- spočítať predmety do „päť“
- rozprávať obsah krátkej rozprávky a rozumieť jej obsahu
- naučiť sa naspamäť detskú pesničku alebo básničku
- vysloviť krátke slovo samostatne po hláskach /vedieť povedať prvé písmeno slova/
- orientovať sa v priestore, vie kde je „vpredu“, „vzadu“, „hore“, „dole“, „vpravo“, „vľavo“
Odporúčame
Ako na to: disciplína detí
http://www.eduworld.sk/sk/co-